Cele mai slabe și fiabile mașini de lux europene: de la Maserati la BMW
Aceste mașini de lux europene oferă o experiență cu adevărat premium, până când lucrurile încep să meargă prost.
Toată lumea își dorește o mașină de lux din motive evidente: confort suprem, materiale de calitate și sentimentul copleșitor că ai cheltuit toți acești bani pentru un motiv întemeiat. Din păcate, uneori, mașinile premium ajung să te coste la fel de mulți bani și după ce o cumperi.
Acesta nu este întotdeauna cazul și mai multe vehicule premium vor funcționa pentru totdeauna, atâta timp cât ai grijă de ele.
Cele mai puțin fiabile mașini de lux
Maserati Quattroporte V
Primul Quattroporte cu adevărat modern este încă o mașină frumoasă, cu mult mai mult caracter decât rivalii săi de la BMW sau Audi. Era disponibil cu două motoare grozave, un Ferrari-Maserati V8 de 4,2 sau 4,7 litri. Împreună cu o cutie de viteze manuală automatizată, acesta a fost intenționat să fie o experiență pură de condus, în tradiția Quattroporte-ului original din anii ’60.
Problemele cu Maserati Quattroporte sunt destule. Faptul că primele mașini aveau obiceiul de a merge prost, problemele electrice încurcând de obicei experiența. Este, de asemenea, o mașină de la începutul anilor 2000, ceea ce înseamnă că sistemul de infotainment arată acum incredibil de vechi și, de asemenea, este probabil să meargă prost. Apoi adaugă consumul ridica, o cutie de viteze neîndemânatică și facturile astronomice de întreținere pentru menținerea în funcțiune a acestei supermașini italiene cu patru uși în zilele noastre și ai o pierdere serioasă de bani.
Aston Martin Rapide
Rapide este destul de asemănător cu Quattroporte, prin faptul că este o supermașină cu patru uși cu un motor uriaș. Acționat de un V12 de 5,9 litri, Rapide a fost capabil de 0-100 în puțin peste 4 secunde și 320 km/h. A fost, de asemenea, frumos, în esență, un DB9 întins, cu un aspect foarte musculos la filozofia generală de design. A existat chiar și o versiune electrică a Rapide pentru a tenta un alt tip de consumator. Datorită deprecierii, un Rapide timpuriu poate fi acum cumpărat la o fracțiune din prețul de listă inițial și este o propunere tentantă.
Cu toate acestea, în curând apar probleme. Fiind unmodel cu două uși întinse, interiorul este oarecum înghesuit, călătoria este aspră și, deși sunt frumos făcute, Rapide este probabil să meargă prost. Problemele mecanice sunt obișnuite, în special cutia de viteze și diverse probleme ale sistemului de propulsie. Datorită deficitului de piese de schimb, chiar și cea mai mică factură de reparație te va costa extraordinar de mult.
Mercedes-Benz CL65 AMG (a doua generație)
La începutul anilor 2000, Mercedes s-a lăudat că CL65 era cea mai puternică mașină de serie din lume. În ciuda acestui fapt, arăta ca un Mercedes-Benz normal și nimeni nu ar ști că avea sub capotă un V12 dublu turbo de 6,0 litri. Toată puterea pe care ți-ai putea dori vreodată, într-un Grand Tourer premium. Sună ca un pachet atractiv, nu-i așa?
Din păcate, problemele încep destul de curând. A fi un Mercedes de la începutul anilor 2000 înseamnă că este foarte probabil să meargă prost. Interiorul este bine amenajat, dar prost aranjat, iar problemele mecanice sunt binecunoscute la mașinile Mercedes rapide ale acestei epoci. Facturile de reparații vor fi costisitoare, iar apoi ai natura extrem de neeconomică a V12 cu dublu turbo.
Porsche Cayenne (prima generație)
Prima generație Cayenne a primit o recepție mixtă din partea presei auto, având în vedere aspectul obiectului și faptul că era practic o versiune mai scumpă, puțin mai luxoasă a SUV-ului Touareg de la Volkswagen. În ciuda acestui fapt, a fost un succes uriaș de vânzări pentru Porsche, iar împreună cu prima generație Boxster a fost una dintre mașinile care au ajutat la salvarea companiei.
Cu toate acestea, problemele încep curând. Problema principală este V8 de 4,5 litri găsit în Cayenne S, despre care se știe că suferă de probleme. Obișnuite erau problemele electrice cu acest motor și chiar se știa că suferă o defecțiune completă a motorului. Acest lucru îți poate produce o imensă pagubă.
Land Rover Freelander (prima generație)
Freelander a fost un Land Rover entry-level bine comercializat, lansat la sfârșitul anilor ’90, devenind un hit instantaneu. Poți înțelege de ce: a fost un SUV compact premium lansat în momentul în care acel segment câștiga acțiune și unul arătos, mai ales în formă cu trei uși.
Acestea fiind spuse, au existat probleme notorii de fiabilitate. Poate că nu a fost asamblat atât de bine pe cât ar fi putut fi. Au existat destule rechemări, din cauza: o fisură în rezervorul de combustibil, dispozitive de blocare pentru copii defectuoase, șuruburi lipsă ale cadrului auxiliar și aerbagul pasagerului din față avea un defect.
De asemenea, pentru un SUV cumpărat de o mulțime de familii tinere, nu era chiar atât de sigur: Euro NCAP i-a acordat doar trei stele pentru siguranță încă din 2002.
Cele mai fiabile mașini de lux
VW Phaeton (prima și a doua generație)
Phaeton a fost repetiția Grupului VW pentru Bentley Flying Spur, care a fost lansat doi ani mai târziu, în 2004. Phaetonul de vârf a fost condus de un W12 de 6,0 litri și a fost conceput pentru a promova imaginea mărcii Volkswagen și a concura cu Mercedes-Benz S-Class. Deși este sinonim cu începutul anilor 2000 și corpulența pieței de mașini de lux din acea perioadă, Phaeton a continuat de fapt producția până în 2016.
Un dezastru de vânzări (în afară de China și Coreea de Sud), multe modele timpurii sunt acum ieftine. Datorită faptului că Ferdinand Piech, șeful de atunci al VW, a numit 10 parametri extraordinari pe care Phaeton-ul a trebuit să-i respecte din perspectivă inginerească, Phaeton-ul s-ar fi depreciat incredibil de repede, dar este construit, atât de riguros încât este puțin probabil să meargă greșit vreodată. Este încă o mașină atât de impresionantă și una acum disponibilă la un preț avantajos.
Audi A8 (D5)
Un alt sedan de lux este Audi A8, care și-a câștigat o mare reputație pentru fiabilitate. Acest lucru este valabil mai ales pentru modelul actual D5, care are o reputație excelentă ca o mașină care pur și simplu nu merge prost. De la lansarea sa în 2017, nu au fost raportate probleme serioase de fiabilitate.
Un alt lucru frumos despre actualul A8 este că are o gamă largă de motoare, inclusiv EV și modelul sportiv S8. De asemenea, are tendința de a-și păstra valoarea destul de bine, astfel încât nu vei pierde bani de fiecare dată când o pornești. Un sedan de lux subestimat și rafinat, A8 este tot ce ți-ai dori de la o limuzină Audi de vârf.
Jaguar XJ (X351)
Ultima generație de XJ a fost construită în perioada 2009-2019, iar în acest timp s-a vândut bine, dar nu genial. Întrerupt pentru a face loc unei înlocuiri electrice acum anulate, un XJ la mâna a doua este un pariu bun pentru un sedan de lux care este puțin probabil să meargă prost.
Cu un scor JD Power de 80/100, XJ este un pariu sigur pentru luxul la mâna a doua, iar dacă optezi pentru V8 supraalimentat, distracție bună de condus.
BMW Seria 7 (toate generațiile)
Fiecare generație din Seria 7 a avut parte de încrederea oameni din întreaga lume pentru a oferi lux și confort suprem, combinate cu o fiabilitate puternică și plăcere de a conduce. Bine, deci Seria 7 2023 s-ar putea să nu fie cea mai atractivă mașină făcută vreodată, dar este cea mai recentă limuzină emblematică a BMW.
Dacă dorești un Seria 7 cu aspect mai convențional, ultima generație este un pariu bun pe piața de second hand, dar indiferent de generație, poți fi sigur că atunci când semnezi pentru ea, va merge fără probleme sute de mii de km dacă este întreținut corect.
Volvo S90
Volvo a muncit din greu în ultimii 25 de ani pentru a-și muta reputația de la mașinile maro deznădăjduite pe care bătrânii le cumpără în mașini inteligente și sigure, pe care tinerii profesioniști bogați ar fi mândri să le dețină și ei. S90 în special se află în vârful gamei lor de șapte ani și, în acest timp, a cimentat reputația modernă a Volvo de mașini sigure, bine făcute și distractiv de condus.
Toate Volvo sunt produse premium, dar S90 este probabil cea mai tradițională mașină de lux din gama companiei suedeze și una dintre cele mai bune sedanuri de lux de pe piață. De asemenea, au încercat să asigure viitorul S90, cu o variantă mild-hybrid care a fost recent introdusă în gama.